Uw gezondheidsverklaring

Wij willen graag meer weten over uw gezondheid

  • U vult de verklaring eenvoudig online in
  • U krijgt meteen de uitslag van de beoordeling
  • 24/7 beschikbaar
 

Waarom stellen wij vragen over uw gezondheid?

U bent de verzekerde op een aanvraag voor een overlijdensrisicoverzekering. Een overlijdensrisicoverzekering keert uit als u overlijdt tijdens de looptijd van uw verzekering. Wij willen daarom graag meer weten over uw gezondheid en uw leefstijl. Hiervoor vult u een gezondheidsverklaring in. De Medische Dienst beoordeelt uw gezondheidsverklaring. En geeft een advies of u verzekerd kunt worden. Woonfonds volgt het advies van de Medische Dienst op.

Kunnen wij u helpen?

Bel de Medische Dienst op 013 - 462 30 12.
 

Verzamel al uw medische informatie

Om een goed beeld te krijgen van uw gezondheid stellen wij vragen over ziekten, klachten of aandoeningen. Wij begrijpen dat u soms niet alles meteen weet. Toch is het belangrijk de u de gezondheidsverklaring zorgvuldig en volledig invult. De gezondheidsverklaring kunt u tussendoor niet opslaan. Houd daarom alle informatie bij de hand.

Bekijk welke vragen wij stellen

 

Neem de tijd voor het invullen

De gezondheidsverklaring is een uitgebreide vragenlijst. Neem de tijd om alles volledig in te vullen. Ook ziekten, klachten of aandoeningen van jaren geleden vult u in. Wees niet bang om dit aan ons te melden. Ook als het niet belangrijk lijkt, iedereen heeft wel eens wat. Twijfelt u bij een vraag? Geef dit dan gerust aan op de gezondheidsverklaring. En ook waarom u twijfelt.

Lees onze brochure

Wat komt er kijken bij het invullen van een gezondheidsverklaring?

 

Vul online de gezondheidsverklaring in

Na het aanvragen van de verzekering, ontvangt u 2 sms'jes met daarin uw inloggegevens. Deze inloggegevens heeft u nodig om de gezondheidsverklaring in te vullen.

Gezondheidsverklaring invullen
 

Heeft u de gezondheidsverklaring ingevuld?

 

U krijgt meteen online de uitslag

Er zijn 3 mogelijkheden:

We kunnen u meteen verzekeren
Dit gebeurt in de meeste gevallen.

De gezondheids­verklaring wordt beoordeeld door de Medische Dienst
Soms is de informatie op uw gezondheidsverklaring niet voldoende om uw gezondheid te beoordelen. Of uw verklaring is onderdeel van een steekproef. We vragen dan om meer informatie van u of van uw arts. Of we vragen om een onderzoek. Dat hoort u binnen 5 werkdagen van ons. Bekijk alle informatie over een keuring of onderzoek.

Wij vragen u naar een medische keuring te gaan
Door de hoogte van het verzekerd bedrag vragen wij om een keuring. U krijgt van ons meteen de gegevens waarmee u een afspraak maakt. Bekijk alle informatie over een keuring of onderzoek.

De Medische Dienst beoordeelt uw medische gegevens als deze compleet zijn


De Medische Dienst beoordeelt uw medische gegevens als deze compleet zijn

Er zijn 3 mogelijkheden:

Wij kunnen u verzekeren
Dit gebeurt in de meeste gevallen.

Wij vragen een hogere premie
De Medische Dienst legt u, als verzekerde, altijd uit waarom zij dit advies geven. De verzekeringnemer ontvangt een nieuwe offerte met de nieuwe premie.

Wij kunnen u niet verzekeren
Heel soms is de kans op overlijden te groot. Dan gaat de verzekering helaas niet door. De Medische Dienst legt u, als verzekerde, altijd uit waarom zij dit advies geven.

Heeft u een verzekering aangevraagd voor 2 personen? Dan kan de verzekering starten als we beide personen kunnen verzekeren.